Ring Magazin

Kedd, 2020. Február 25.
Szöveg mérete
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Síelj itthon!

E-mail Nyomtatás PDF


A síelés Magyarországon is az egyik legkedveltebb téli sport. Ehhez itthon is kiváló hazai síterepek vannak, a kezdők pedig műanyagpályákon is elsajátíthatják az alapokat, szakképzett síoktatók segítségével. A Sielj itthon! szlogen alatt futó kampány arra buzdít, hogy minél többen válasszák a magyarországi síterepeket.


A kampányindító sajtóértekezleten Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta, ha az 500 ezer hazai síelő csak néhány százalékát sikerülne hazai síterepeken tartani, ez akár csak egyéjszakás szállásfoglalással is több tízezres nagyságrendben bővíthetné a belföldi vendégforgalmat. Mindez hozzájárulna a belföldi turizmus teljesítményének további erősödéséhez a holtszezonnak számító téli hónapokban. Az idei évet értékelve elmondta, hogy az eddigi adatok minden tekintetben megalapozzák azt a pozitív várakozást, mely szerint 2015 lehet Magyarországon minden idők legsikeresebb éve a turizmusban. Idén szeptember végéig 8,16 millió vendég 20,75 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken. A vendégszám 8,4százalékkal, a vendégéjszakák száma 6,4 százalékkal haladta meg a tavalyi ezen időszak értékét. Az összes vendégéjszakák közel felét kitevő belföldi vendégforgalom 6,3 százalékkal nőtt.
Glázer Tamás, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese szerint a hazai sípályák minősége eljutott arra a szintre, hogy a kezdők és a profik is élvezhetik ezt a téli sportot. Az ágazatnak is jó, ha itthon maradnak a síelő turisták, ugyanis ők jóval több pénzt költenek, mint az átlag. Utalt arra, hogy a hazai sípályák és a kapcsolódó szálláshelyek, vendéglátóhelyek többsége olyan kis- vagy középvállalkozás, amely elfogadja fizetőeszközként a hazai turizmus motorját, a SZÉP kártyát is.
Fehér Gyula, a Chernel István Sí és Turisztikai Klaszter elnöke célként változatlanul a havas sportok kultúrájának, a biztonságos téli sportolás ismereteinek széles körű terjesztését, az erre megfelelően fejlesztett sípályák biztosítását, vagyis a síélet fejlesztését jelölte meg. Hazánkban erre 14 sílifttel működő sípálya és 27 síiskola áll rendelkezésre. Havas pályán összesen 46 sílift üzemel, éjszakai kivilágítása kilencnek van.
A 2014 májusában alakult klaszter időközben csaknem megduplázta taglétszámát, jelenleg már 26 tagot számlál. A 10 havas és 13 műanyagborítású sípálya mellett szakmai szervezetek, kereskedelmi cégek és egy magánszemély - egy sífelvonó mérnök - is a tagok között van.
Fehér Gyula elmondta azt is, hogy a magyar síturisták évente több mint 80 milliárd forintot költenek kedvenc téli sportjukra. Ezt a pénzt azonban alapvetően külföldön költik el.
Ebben benne van az utazás, a felszerelések, a szállás és a fogyasztás.
A hazai síturizmus népszerűsítése mellé állt a Volvo is: Síútlevél játékával sífelszerelést, pályabérlet, sőt téli hétvégét is lehet nyerni.

További információ a www.sieljitthon.hu 

 

Bognár Mária    fotó: MT Zrt.


(1 értékelés)
 

Megjelent A Mi Otthonunk februári száma

amiocimlap 202002 resize 

Bővebben az Otthon rovatban

Média a médiában

02.ecs.mediacimlap02.fz.mediaringor ring01.kg.media01.orkeny.media04.mzmedia

A sajtót, a nyilvánosságot és a valódi sajtót egyre inkább háttérbe szorító közösségi platformokat vettük nagyító alá összeállításunkban. Mi a hír, mi a vélemény és hol szentség, azaz a hitelesség. Hihetünk-e még a médiának? Kinek, minek, hogyan, miért, mikor? Az újságnak, a tévének, a világhálónak, a közösségi oldalaknak? Erre kerestük a választ. A fotókra kattintva tallózhatnak cikkeink között.

Hányan olvasnak bennünket?

Oldalainkat 44 vendég böngészi

bav logo kicsi banner