
Milyen csapattal, milyen sorozatban, milyen autóval versenyeztél 2019-ben?
Idén a Covadonga Motorsportnál versenyeztem, a CEZ (Közép-Európai Zónakupa, a szerk.), illetve a Magyar Autós Gyorsasági Bajnokság futamain, ahol a nagytúra kategóriában álltam rajthoz. Az évet a Hungaroringen indítottuk és zártuk, közben megfordultunk a Red Bull Ringen, a Slovakiaringen, és a Brno Autodrómon is. Az autóm az egykori WTCC világbajnokságból jól ismert TC1-es Lada volt, korábban ezzel a technikával versenyzett pl. Gabriele Tarquini vagy Yann Erlacher is.
Milyen célkitűzéssel indultatok neki az évnek?
Az már a szezon előtt eldőlt, hogy számunkra 2019 a tesztelés éve lesz, mert az ígéretek ellenére semmiféle gyári segítséget nem kaptunk a Ladától. Ezért aztán nem voltak, nem lehettek különösebb célkitűzéseink, hiszen teljesen a nulláról kellett indulnunk: sajátmagunknak kellett szétszedni, összerakni, kiismerni és beállítani a technikát, egyszóval mindent kitapasztalni. Rendkívül kevés adat állt csak a rendelkezésünkre, konkrétan azt sem tudjuk, hogy a gyári programot egyáltalán rajta hagyták-e a technikán a franciák. Nem ment egyik pillanatról a másikra, de verítékkel és kőkemény melóval mára eljutottunk oda, hogy versenyképesek vagyunk.
Milyen eredménnyel zárult ez a tanulóév?
A kezdeti nehézségek után meglepően jól haladtunk előre, ennek hozadékaként az év végére sikerült felérnem a magyar bajnokság dobogójára, annak is a második helyére. Kis Sándor személyében találtam egy remek mérnököt, aki éjszakákon keresztül tanulmányozta az autót, de a többiek is nagyon sokat dolgoztak azért, hogy elkapjuk a fonalat. Közben nem is figyeltük a pontversenyt, nem számolgattunk, és ennek fényében számomra még nagyobb siker ez az eredmény. Nagyon elégedett vagyok, mert titkon arra vágytunk, hogy képesek legyünk beleszólni a bajnokság alakulásába, ez összejött - és időközben a csapat is szépen összekovácsolódott.
Mi volt számodra a szezon mélysége és fénypontja?
A mélypontot egyértelműen a Red Bull Ringen éltük meg, az a hétvége katasztrófálisan alakult nekünk. A turbó meghibásodása miatt nem tudtam tesztelni, így egyetlen megtett kör nélkül mentem neki az időmérőnek. A versenyen egy szerencsétlen balesetbe keveredtem - egy Lotus kiütötte a jobb első kerekem -, majd a vasárnapi esős futamon, a már száradó aszfalton felrobbant az esőgumi alattam, így ismételten kiestem.
Az ellenpólus a Slovakiaring volt, ahol a miénknél erősebb technikákat magunk mögé utasítva a magyarok között a leggyorsabb tudtam lenni a kvalifikáción, majd az egyik futamot is megnyertem. A hungaroringi szezonzáró pedig minden várakozásunkat felülmúlta, hiszen két időmérős siker után két győzelmet is sikerült besöpörni azon a hétvégén, melynek köszönhetően az év végi második helyezés is összejött!
Végezetül, mit vársz az elkövetkezendő időktől, hogyan készülsz, készültök 2020-ra?
Nagy reményekkel tekintek a jövőbe. 2020-ban szeretném megnyerni a hazai bajnokság nagytúra kategóriáját, elhódítani a CEZ elsőséget, és célom az ESET V4-Cupban is egy erős eredményt szállítani. Külön szezon előtti teszteket nem tervezünk, érzésem szerint ebben a tesztelésre szánt évben a csapattal minden tekintetben összerázódtunk, és képesek lehetünk megugrani a már említett magasságokat. Legalábbis én nagyon bízom benne…
Írta: Tóth Krisztián Márk
Fotó: Covadonga Motorsport
(2 értékelés)
< Előző | Következő > |
---|