Close

Marton Éva Énekverseny – Vörös Szilvia: a nagydíj megerősít a pályán

Budapest, 2014. szeptember 22., hétfő (MTI) – A neves szakmai zsűritől kapott nagydíj megerősítést jelent az énekesi pályán, a pénzjutalmat is az énekléssel kapcsolatos kiadásokra szeretném fordítani – mondta az MTI-nek Vörös Szilvia, aki megnyerte a hétvégén záruló I. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny nagydíját.
 

    „Először akkor éreztem, hogy nyerhetek, amikor láttam Marton Éva arcán a mosolyt, amint felkonferálja a nagydíjast” – mesélte a mezzoszoprán, aki egyedüli magyarként jutott a verseny 11 fős döntőjébe. A finálét szombat este rendezték meg a Zeneakadémia nagytermében, ahol minden énekes két áriát adott elő a MÁV Szimfonikusok kíséretével.
    „A hazai közönség előtt persze volt egyfajta megfelelési kényszerem, ezért nagyon ideges voltam, de ez állítólag nem látszott. A Mozart-ária után úgy éreztem, ezen túl vagyok, most már minden energiámat a második, Donizetti-áriára kell fordítanom. A többieket nem is hallgattam, hogy ne tereljen el semmi” – mondta.
    Arról is beszélt, hogy a verseny egy hete embert próbáló, nehéz időszak volt, de végig nagyon jó hangulatban telt, túlzott versengés nem rontotta meg a légkört: „Az első két fordulóban zongorakísérettel énekeltünk, és én ugyanahhoz a zongoristához, Gyökér Gabriellához voltam beosztva, mint a később első díjat nyert Alexandru Aghenie és a második helyen végző Tetyana Zsuravel, így velük például sokat tudtunk beszélgetni”.
    A nagydíjjal járó 15 ezer eurót elsősorban az énekesi pályával kapcsolatos kiadásokra – kurzusokra, külföldi meghallgatásokra, versenyjelentkezésekre, nyelvtanulásra, ruhavásárlásra – szeretné fordítani, mint tette azt két évvel ezelőtt a Junior Príma-díjjal járó összeggel is. Egy hosszabb külföldi lehetőségtől sem zárkózna el, hiszen komolyan még nem próbálta ki magát a határokon túl – magyarázta. 
    Az idei szezonban az Operaházban a Nabuccóban, az Aidában és a Faustban is énekel. Az operák mellett különösen közel állnak hozzá az oratorikus művek és a dalok is, énekelt többek között Bach János- és Máté-passiójában, Mozart, Buxtehude, Arvo Pärt és Orbán György oratorikus műveiben. 
    „Az oratóriumok és a dalok kicsit más hangot és hangvételt követelnek meg, mint az opera. Az egyházi műveknél fontos, hogy lélekben is ott legyen az ember, a dalok pedig azért állnak közel hozzám, mert bensőségesek. Mostanában szerencsére kamarazenélésre is volt lehetőségem, a tavaszi fesztiválon például a Kelemen-kvartettel léptem fel” – idézte fel.
    A közeljövőben a repertoár-bővítésre, a fellépésekre és a külföldi tapasztalatszerzésre szeretne koncentrálni, de mint mondja, nem egy tervező típus. „Általában mindig másként alakul az életem, mint ahogy elterveztem, úgyhogy rájöttem, hogy fölösleges terveznem bármit is. Már csak azért is, mert többnyire kiderül, hogy az a jobbik út, ahová az élet magától kifut” – fogalmazott.
    Az 1988-ban született Vörös Szilvia a pápai Református Kollégiumot követően a győri Richter János Zeneművészeti Szakközépiskolában tanult tovább magánének szakon. Dobi-Kiss Veronika növendékeként 2008 áprilisában elnyerte a Simándy József Énekverseny első kategóriájának első helyezését, majd felvételt nyert a Zeneakadémiára, Marton Éva osztályába; 2013-ban diplomázott opera szakon.
    Már tanulóévei alatt fellépett Budapest nagy koncerttermeiben. Részt vett Marton Éva, Meláth Andrea, Leonardo de Lisi, Alberto Gazale, Nicholas Clapton kurzusain. 2011-ben Gundel-díjat, 2012-ben Junior Príma-díjat kapott. 2013 júniusában Marton Éva 70. születésnapi gálahangversenyén Eboli áriáját énekelhette a Magyar Állami Operaházban.
    Az elmúlt évben a Zeneakadémia Solti-termében bemutatott Varázsfuvola-produkció Harmadik dámájaként, az Eötvös Alapítvány által meghirdetett zeneszerzőversenyen az Out at sea című darab Medium szerepében, illetve az Operaházban Strauss Elektrájában szerepelt.
MTI

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top