Close

Fapad címmel saját vígjátéksorozatot indít a közmédia

Rezes Judit, Anger Zsolt és Dobó Kata

26 perces epizódokból álló, 24 részes sorozat startol hamarosan a közszolgálati televízióban. Az áldokumentarista stílusban készülő, hagyományos színészi játékra épülő Fapad forgatása június 15-én kezdődött, és szeptember közepén fejeződik be.
 

A jelenetek többségét Ferihegyen, a szerelőhangárokban vették fel, de az MTVA egyik stúdiójában, egy TU-154-es repülőgép belsejének pontos másaként felépített díszlet is helyszínül szolgált. Az epizódokat várhatóan októbertől sugározzák majd az M1-en, fő műsoridőben.
A Fapad forgatókönyvét Litkai Gergely és Vinnai András írta, rendezői: Zomborácz Virág, Fazakas Péter és László Péter. 
Az augusztus 25-én tartott sajtótájékoztatón Zomborácz Virág, a Fapad egyik rendezője, (akinek Utóélet című filmjét szeptembertől láthatjuk a mozikban), elmondta: bár három rendező dolgozik a Fapadon, ez a – tévésorozatoknál egyébként gyakran alkalmazott  – módszer nem okoz megosztottságot; a forgatókönyv, az operatőri munka és a színészek játéka garantálja a produkció egységességét.  A sorozat különlegessége, hogy az áldokumentarista stílus izgalmas játékokra ad lehetőséget, például a színészek olykor bele-belenéznek a kamerába, máskor úgy viselkednek, mintha nem látná őket senki. A forgatókönyv nyelvezete hasonlít az élőbeszédhez, a sorozatra a verbális humor jellemző, de komikus helyzeteket,  apró csetléseket-botlásokat is láthatunk majd. Mint kiderült, a Fapad az NBC amerikai csatornán futó ál-dokumentumsorozathoz, az Office-hoz hasonló, de annál meseszerűbb, karikatúraszerűbb lesz, és természetesen a magyar valóságból építkezik.
A sztori a körül forog, hogy a filmbéli Szemlő Róbert kétes hírű vállalkozó úgy érzi, az állati fehérje-feldolgozás már nem a legjobb biznisz Magyarországon, ezért gondol egy nagyot, és fapados légitársaságot alapít. Ez nemcsak menő dolog, hanem a féllegális bevételek tisztára mosására is alkalmas. A történet az Air Horse légitársaság mindennapjait mutatja be, a dokumentarista stílus pedig abból adódik, hogy – film a filmben – egy kábelcsatorna lehetőséget kap a vállalkozás létrehozásának megörökítésére. 
Litkai Gergelytől megtudtuk: a sorozatot fele-fele arányban együtt írták Vinnai Andrással, és a színészeket is ők választották ki, ,,rendkívül széles palettáról”. Már az íráskor Anger Zsoltra gondoltak főszereplőként, mert ,,finom humorú, pontosan tudja, mit hogyan kell csinálni, meddig lehet elmenni”. Egy kemény, de esendő karaktert formáz meg”. Litkai arról is beszélt, hogy már régóta szeretett volna repülős sorozatot készíteni, de úgy vélte, ez Magyarországon szinte kivitelezhetetlen, mert ,,nemcsak drága, de nehezen is egyeztethető”, most viszont minden akadály elhárult, és Lisztopád Krisztina díszlettervező egy komplett repülőgépbelsőt is összerakott. ,,A repülés hálás téma, mert végletes helyzeteket produkál, ráadásul az áldokumentarista stílusban rengeteg lehetőség rejlik, hiszen nem tudni, mi igaz és mi nem” – fogalmazott Litkai. Hozzátette: eléggé szatirikus, bevállalós lesz a Fapad, a humoros sorozatban az esélyegyenlőség és a homoszexualitás témája is megjelenik. 
Az epizódok különálló történeteket mutatnak be, így azok is élvezhetik a sorozatot, akiknek kimarad egy-egy rész. Az első széria a légitársaság alapításától kezdődő és az első nagyobb nehézségig tartó időszakot öleli fel. 
Kálomista Gábor producer arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a Fapad epizódonként 12 millió forintba kerül, egyelőre egy évadra szól a szerződésük, de szerinte több, akár négy-öt évadra elegendő muníció van a stábban.
 
Anger Zsolt mellett többek közt Andrássy Máté, Bartsch Kata, Dobó Kata, Gados Béla, Gosztonyi Csaba, Haumann Máté,  Janklovics Péter, Járai Máté, Kovács Vanda, Lengyel Ferenc, Lengyel Tamás, Mészáros Piroska, Pindroch Csaba, Rezes Judit, Takács Nóra Diána, Téby Zita, Tóth Eszter, Tóth Szabolcs, Végh Zsolt és Vida Péter szerepel a Fapadban.
 
 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hozzászólások:
Shares
scroll to top